تابستانه

ساخت وبلاگ

شهر نیویورک آمریکا - مجله تایم

  • شهر نیویورک آمریکا - مجله تایم

    نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکاست که از ۵ ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استیتن آیلند تشکیل شده‌است.

    این شهر یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. عده‌ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصربه‌فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیده‌اند.

    ابرشهر نیویورک با مساحت ۱۱٬۳۲۷ کیلومتر مربع، وسیعترین شهر جهان است.

    در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در زمره بیشترین‌ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، می‌توان به تنهایی آن را با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.

    شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمانخراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهرهای دنیا داراست.

    برج آزادی، اولین بنایی است که در مکان مرکز تجارت جهانی نیویورک ساخته شده‌است.

    مطابق آمار سال ۲۰۰۷ نیویورک با احتساب حومه جمعیتی قریب به ۲۰ میلیون نفر دارد.

    قطار شهری نیویورک که در سال ۱۹۰۴ افتتاح شد، طولانی‌ترین خط متروی جهان است. بازار بورس نیویورک، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است که در خیابان وال استریت قرار دارد.

    مرکز اصلی سازمان ملل متحد در کلان‌شهر نیویورک و همچنین مجسمه آزادی، مهم‌ترین نماد ایالات متحده آمریکا در نیویورک واقع شده‌است.

    نیویورک از شهرهای مهاجرپذیر ایالات متحده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی لاتینوها ۲۴٪ از جمعیت منطقه کلان‌شهری نیویورک را تشکیل می‌دادند.

    به ترتیب ۲۷ و ۲۱ درصد از جمعیت لاتینوی این منطقه از تبار پورتوریکویی و دومینیکنی هستند.

    آغاز جنگ جهانی دوم مقدمات رشد همه‌جانبه نیویورک را فراهم کرد، در پی ممنوعیت آفرینش‌های هنری در کشورهای دیکتاتوری اروپایی هنرمندان به سمت غرب گریختند، این مهاجرت اجباری موقعیت مناسبی را برای انتقال مرکز هنری از پاریس به شهر نیویورک فراهم کرد،

    موقعیتی که تسلط قاطع ایالات متحده را تا اواخر دهه ۱۹۷۰ بر جریانات عمده هنری حفظ کرد، جنگ دوم بین‌الملل و خرابی‌های گسترده در سراسر اروپا منجر به جذب سرمایه‌های جدید و سرگردان و نیروی کار فراوان به این شهر شد عاملی که به توسعه اقتصادی و رونق صنایع و کارخانجات نیویورک انجامید،

    در سال ۱۹۵۲ و با احداث مقر دائمی سازمان ملل متحد در نیویورک این شهر عملاً به مهم‌ترین شهر در عرصه دیپلماسی بین‌المللی تبدیل شد.

    در سال‌های بعد نیز این شهر شاهد اتفاقاتی تاریخ ساز بود، نیویورک و برج‌های تجارت جهانی مهم‌ترین اهداف حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ بودند، واقعه‌ای که در سال‌های بعد نیز تأثیرات خود را بر مناسبات جهانی نشان داد.

    جاذبه‌های فرهنگی

    شهر نیویورک جاذبه‌های فرهنگی در سطح جهانی بسیاری دارد. مجسمه آزادی هدیه‌ای است که از طرف کشور فرانسه به این شهر داده شد هر ساله پذیرای بسیاری جهانگرد است.

    پارک مرکزی نیویورک محلی‌ست که شاید گرانترین زمین‌های شهر نیویورک در دور تا دور آن قرار دارند. پارک مرکزی نیویورک با مساحت ۳۴۲ هکتار از بزرگترین پارک‌های درون‌شهری جهان است که سالانه حدود ۲۵ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند.

    این پارک بزرگ محل برگزاری مسابقات و نمایشهای زیادی در طول سال نیز می‌باشد. در نزدیکی پارک ساختمان داکوتا دارای سابقه‌ای تاریخی برای فرهنگ کشور آمریکا قرار دارد. کتابخانه عمومی شهر نیویورک از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی جهان است و موزه گوگنهایم، موزه تاریخ طبیعی آمریکا، و موزه متروپولیتن نیویورک که در مجاورت سنترال پارک قرار دارد محتویاتی دارند که در جهان نظیرشان را نمی‌توان یافت.

    همچنین از موزه هنر مدرن که در بخش منهتن قرار دارد، به عنوان تأثیرگذارترین، موزه مرتبط با هنرهای مدرن در جهان یاد می‌شود.

    از دیگر موزه‌های مهم نیویورک می‌توان به موزه ویتنی در منهتن جنوبی اشاره کرد که مجموعهٔ بزرگ و کم‌نظیری از هنر معاصر آمریکا را در خود جای داده است.

    سالن اپرای متروپولیتن نیویورک یکی از دوازده مؤسسه بزرگ فرهنگی مرکز هنرهای نمایشی لینکلن در نیویورک می‌باشد.

    اما بسیاری از گردشگران روز را در تایمز اسکویر و نمایش‌های خیابان برادوی سپری می‌کنند و شب را به تماشای مسابقات تیم هاکی نیویورک رنجرز و تیم بسکتبال نیویورک نیکز درون مدیسون اسکویر گاردن یا نیویورک یانکیز درون استادیوم یانکی سپری می‌کنند.

    البته «کلوپ‌های شبانه» و استادیوم‌های ورزشی شهر نیویورک به وفور شاهد برگزاری کنسرت‌های فراوانی از گروه‌های مشهور موسیقی آمریکایی و جهانی است. به دلیل وفور آسمانخراش و افق معروف شهر، بسیاری از فیلم‌های هالیوودی در این شهر فیلمبرداری می‌شود.

    پیتزای نیویورکی از غذاهای محبوب نیویورکی‌ها است. اما با اینهمه شهر نیویورک از لحاظ تنوع شهری بی‌نظیر است. در این شهر جمعیت قابل توجهی از ایرانیان نیز زندگی می‌کنند.

    ایرانیان نیویورک

    به همت گروهی از فعالان جامعه ایرانیان نیویورک، هرساله و از سال ۲۰۰۵ میلادی، به مناسبت عید نوروز، رژه‌ای با نام رژه نوروزی ایرانیان نیویورک (به انگلیسی: NY Persian Parade) در خیابان‌های نیویورک برگزار می‌شود که درآن ده‌ها هزار تن از ایرانیان و دیگر اقوامی که عید نوروز را جشن می‌گیرند

    به همراه دیگر ساکنین شهر در خیابان‌های معینی از منهتن به جشن و پایکوبی می‌پردازند.

    همچنین مرکز یکی از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین پروژه‌های ایران‌شناسی به نام دانشنامه ایرانیکا نیز در این شهر و در دانشگاه کلمبیا قرار دارد.

    مترو

    متروی نیو یورک سیتی در سال ۱۹۰۴ تأسیس شده و هم‌اکنون دارای ۳۴ خط و ۴۶۹ ایستگاه می‌باشد، این مترو دارای بیشترین ایستگاه در بین دیگر متروهای جهان است.

    همچنین راه‌آهن استیتن آیلند با ۱ خط و ۲۲ ایستگاه و پی‌ای‌تی‌اچ (مترو) با ۴ خط و ۱۳ ایستگاه از دیگر سامانه‌های ترابری ریلی در نیو یورک است.

    ورزش

    شهر نیو یورک دارای تیم‌های ورزشی‌ای است که در هر چهار لیگ اصلی آمریکای شمالی حضور دارند. مرکز تمامی این تیم‌ها شهر نیو یورک است.

    نیو یورک یکی از مناطق معدودی در ایالات متحده آمریکا است که همچنان بازی بیسبال، بازی اول شهروندانش محسوب می‌شود و پس از بیسبال، بازی‌های فوتبال آمریکایی، بسکتبال و هاکی طرفداران بی‌شماری دارند.

    تاکنون تیم‌های بیسبال نیو یورک توانسته‌اند با ثبت رکوردی بی‌همتا چهارده بار مسابقات قهرمانی جهان (ورلد سریز) را برگزار کنند.

    نیو یورک یکی از چهار کلان‌شهر ایالات متحده آمریکا است که در لیگ سراسری بیسبال آمریکا، دارای دو نماینده‌است.

    دو تیم بیسبال شهر نیو یورک که در لیگ سراسری بیسبال آمریکا شرکت دارند، عبارتند از نیو یورک یانکیز و نیو یورک متز که در هر فصل لیگ، شش بار در مقابل یکدیگر بازی می‌کنند.

    تیم بیسبال نیویورک یانکیز تاکنون ۲۶بار قهرمان لیگ برتر بیسبال شده‌است که آن را به پرآوازه‌ترین تیم در تاریخ بیسبال مبدل می‌کند. تیم بیسبال نیو یورک متز نیز تاکنون ۲بار قهرمان لیگ برتر بیسبال شده‌است.

    نیویورک همچنین زمانی خانه تیم‌های سان‌فرانسیسکو جاینتز که سابقاً نیویورک جاینتز نامیده می‌شد و همچنین تیم لس‌آنجلس داجرز که سابقاً بروکلین داجرز نامیده می‌شدند، هست.

    هر دو تیم در سال ۱۹۵۸ میلادی به ایالت کالیفرنیا منتقل شدند.

    همچنین دو تیم بیسبال از شهر نیویورک به نام‌های استیتن آیلند یانکیز و بروکلین سایکلونز در لیگ دسته یک بیسبال (minor league) حضور دارند.

    نیویورک بوسیله تیم‌های نیویورک جاینتز و نیویورک جتز در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی نمایندگی می‌شود.

    ورزشگاه خانگی هر دو تیم، استادیوم جاینتز نام دارد که در نزدیکی نیوجرسی واقع شده‌است.

    تیم هاکی روی یخ نیویورک رنجرز، نماینده شهر نیویورک در لیگ ملی هاکی است.

    در فوتبال، نیویورک بوسیله تیم رد بول نیویورک در لیگ حرفه‌ای فوتبال نمایندگی می‌شود. تیم فوتبال رد بول، بازی‌های خانگی خود را در استادیوم جاینتز برگزار می‌کند.

    در بسکتبال، تیم نیویورک نیکز، نماینده شهر نیویورک در اتحادیه ملی بسکتبال است و در اتحادیه ملی بسکتبال زنان، تیم نیویورک لیبرتی است.

    راکر پارک در محله هارلم، زمین بسکتبالی است که بسیاری از بسکتبالیست‌های حرفه‌ای ان‌بی‌ای درآن در طول لیگ تابستانی بازی می‌کنند.

    نیو یورک به عنوان شهری جهانی، میزبان مسابقات مهم و پُرآوازه‌ای است. از آنجمله می‌توان به مسابقات تنیس آزاد آمریکا (US Open) اشاره کرد که یکی از چهار مسابقه اصلی قهرمانی تنیس (گرند اسلم) است، در منطقه کوینز برگزار می‌شود. مسابقات دو ماراتون نیو یورک سیتی، بزرگترین مسابقه دو ماراتون در جهان است.

    مسابقات میلروز که مسابقات دو سرعت است، هر ساله در داخل مدیسون اسکویر گاردن اجرا می‌شود و بارها رکورد قهرمانی جهان در این مسابقات شکسته شده‌است. مسابقات بوکس نیز دارای طرفداران بسیاری زیادی است که هر ساله در مدیسون اسکویر گاردن انجام می‌شود.

    بسیاری از ورزش‌ها توسط مهاجرین به نیو یورک آورده شدند و رفته رفته و در طول زمان به قسمتی از فرهنگ جامعه نیو یورک تبدیل شدند. به عنوان نمونه می‌توان به بازی استیک‌بال اشاره کرد که کپی خیابانی بازی بیسبال است. این بازی در دهه ۱۹۳۰ در مناطق کارگرنشین نیو یورک و در میان جوامع ایتالیایی، ایرلندی و آلمانی مهاجر رواج یافت و تا امروز طرفداران بسیاری دارد.

    در سال‌های اخیر، بازی کریکت نیز در بسیاری از پارک‌های نیویورک توسط جامعه مهاجرین از جنوب آسیا بازی می‌شود. از القاب نیویورک می‌توان به «بزرگترین زمین بازی جهان» اشاره کرد که اشاره‌ای است به رواج فوق‌العاده ورزش‌های خیابانی که توسط همه سنین در این شهر انجام می‌شود.

    اقتصاد

    قلب تجاری ایالات متحده آمریکا در شهر نیو یورک واقع است. مرکز تجارت جهانی در ناحیه منهتن قرار داشت.

    همچنین فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی، یکی از سه فرودگاه بین‌المللی شهر نیو یورک می‌باشد. در حالیکه روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال در این شهر چاپ می‌شود، نبض تجارت سهام کشور در خیابان وال استریت و در بازار بورس نیو یورک و بورس الکترونیکی نزدک تپش می‌کند.

    فرودگاه‌ها

    فضای هوایی نیو یورک شلوغ‌ترین در ایالات متحده و یکی از پرازدحام‌ترین کوریدورهای حمل و نقل در جهان است. ۳ فرودگاه بسیار شلوغ در نیویورک شامل فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی، فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک و فرودگاه لاگواردیا است. ۱۳۰٫۵ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ از این ۳ فرودگاه استفاده نمودند.

    نقشه‌هایی برای گسترش حجم مسافران در چهارمین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی استیوارت در حال انجام است. دیگر فرودگاه‌های تجاری جهت خدمت‌رسانی به شهر بزرگ نیویورک عبارت از فرودگاه لانگ آیلند مک‌آرتور، فرودگاه ترنتون-مرسر و فرودگاه شهرستان وستچستر هستند.

    New York
    New York

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

سایت مجله تایم در عرصه های زیر فعالیت می کند و دارای پست هایی دیدنی در این عناوین است : بیوگرافی ، بیوگرافی هنرمندان ، بیوگرافی بازیگران ، بیوگرافی ورزشکاران ، بیوگرافی فوتبالیست ها ، هنرمندان ، ورزش ، تیزر فیلم ، انیمیشن ، کلیپ ، سینما ، موسیقی ، آنونس ، آشپزی ، دانلود ، سلامت ، بازی ، بازی های رایانه ای ، خواننده ها ، اس ام اس ، گالری عکس ، گل و گیاه ، آموزش ، تکنولوژی ، خودرو ، ماشین ، مشخصات خودرو ، بیوگرافی هنرمندان ، مجله اینترنتی تایم و...

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : شهر,نیویورک,آمریکا,بیوگرافی , مجله , مجله اینترنتی , مجله تایم , بیوگرافی بازیگران , مجله سلامت , مجله ورزشی , مجله تایم , تایم , تیزر فیلم , بازی , سینما , مشخصات خودرو, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 300 تاريخ : پنجشنبه 18 مرداد 1397 ساعت: 15:46

حتما شما هم توی اینترنت مدام به دنبال راهی واقعی و پرسود برای کسب و کار در فضای مجازی می گردید؟!؟! توی این مقاله آخرین و بهترین راه درآمدی رو بهتون معرفی کنیم ، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید.
من هم مثل شما خیلی خیلی به دنبال یک راه پرسود می گشتم و قصد داشتم به یک درآمد خیلی خوبی برسم تا اینکه با سایتی به نام کار می کنیم آشنا شدم! این سایت بهترین و شگفت انگیز ترین سایتی بود که تابحال دیده ام این را به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می کنم که حتما دست کم یک سری به این سایت بزنید.
سایت کار می کنیم یک سایت فوق العاده بر پایه فریلنسری هست که به شما این امکان رو میده تا با هر توانایی که دارید و البته میتوانید از طریق اینترنت به مشتریان خود ارائه دهید کسب درآمد کنید. جالب است بدانید شما میتوانید تنها با روزی 2 ساعت کار در منزل به درآمد ثابت 400 هزار تومان در ماه برسید!!! جالب تر از همه این است که این سایت هیچ محدودیت سنی ندارد و محیط بسیار خوبی برای نوجوانان است.
آمریکا با این همه غرور و ادعا حدود 50% از مردمش فریلنسر هستند درنتیجه ما نیز باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهیم.
من که خودم تا حالا 1.200.000 تومان از طریق همین سایت درآمد کسب کرده ام و پیشنهاد می کنم شما هم دست به کار شوید.
سایت کار می کنیم

 

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : درامد,ماهانه,2,میلیون,تومان,درامد ماهانه 2 میلیون تومان,کسب درامد میلیونی, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 244 تاريخ : سه شنبه 16 مرداد 1397 ساعت: 0:18

بیرون‌ زدن ناف نوزاد‌

  • بیرون‌ زدن ناف نوزاد‌

    http://www.pezeshk.us/?p=90736

    ناف نوزاد در واقع یک زخم واقعی است. اگر زیر ناف
    نوزاد چند زخم ایجاد شود، این مسئله باعث می‌شود که ناف حالت
    برآمده پیدا کند و بیرون بزند. اگر فرزندتان دچار فتق ناف شده
    باشد، این مسئله منجر به بیرون زدن نافش خواهد
    شد.

    علائم فتق ناف

    فتق ناف زمانی رخ می‌دهد که عضلات اطراف نافدیسه (یا ناف) ضعیف
    شوند و تمام بافت‌های اطراف شکم از طریق این عضلات بیرون بزنند.
    پرده نافی یا پرده‌ای که مواد غذایی را از جنین به جفت می‌رساند
    از میان عضلات شکمی حرکت کرده و منطقه‌ای را درست می‌کند که فتق
    به راحتی می‌تواند در آن شکل بگیرد. این مشکل اغلب پیش از تولد
    نوزاد شکل می‌گیرد و در میان نوزادان آمریکایی-آفریقایی و آنهایی
    که با کمبود وزن به دنیا می‌آیند بسیار شایع است.

    فتق ناف معمولا بدون درد است؛ در واقع تنها نشانه آن حالت متورم
    یا برجسته ناف است. اگر فتق ناف دچار گرفتگی یا انسداد شود،‌ با
    درد شدید همراه خواهد شد.

    فتق ناف معمولا نیاز به درمان نداشته و در سال اول تا دوم تولد
    نوزاد از بین می‌رود و خوب می‌شود. اگر فتق ناف خیلی بزرگ باشد
    (بزرگ تر از ۲ سانتی‌متر) آنگاه برای ترمیم آن باید عمل جراحی
    انجام گیرد.

    اقداماتی برای مراقبت از ناف نوزادِ تازه به دنیا آمده:

    -در نخستین هفته‌های پس از زایمان سعی کنید با یک اسفنج مرطوب،‌
    نافِ نوزاد را تمیز کنید.
    -برای پاکسازی ناف، از آب و صابون استفاده کنید. از پزشکتان
    بخواهید تا صابون‌های مطمئن برایتان تجویز کند.
    -زمانی که ناف را کاملا تمیز کردید، به خوبی آن را خشک کنید.
    -پیش از تمیز کردن ناف نوزاد با پنبه آغشته به الکل، حتما با پزشک
    مشورت کنید. این کار را تنها برخی پزشکان توصیه می‌کنند نه همه
    آنها.
    -قسمت بالایی پوشک را تا بزنید تا مطمئن شوید که ناحیه ناف را
    نمی‌پوشاند. این کار باعث خشک ماندن ناف و بهبود سریع‌تر آن
    می‌‌شود.

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : بیرون‌,زدن,ناف,نوزاد‌, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت: 17:10

برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

  • برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    پرندگان از دیرباز درکنار انسانها بوده اند، کبوترها، میناها، قناری ها و… اما پرندگان شکاری نیز همیشه درکنار انسان بوده اند، شاهین ها و عقاب هاي تربیت شده به دست انسان در قدیم برای ما از آسمان شکار می آوردند و حالا هم شاهین هاي تربیت شده خطوط هوایی را از مزاحمت باقی پرندگان حفظ می کنند، در ادامه با سلاطین آسمان آشنا می‌شویم.

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    در علم پرنده شناسی اصطلاح پرنده شکاری اینگونه تعریف می شود: هر نوع پرنده‌ اي که چنگال‌ هاي نیرومند، قدرت دید بسیار قوی و منقار خمیدۀ قدرتمندی دارد که می تواند با آن ها گوشت حیوانات را از هم بدرد و پاره کند. اصولا به خاطر همین ویژگی‌ هاي ترسناک است که تعداد زیادی از آدم‌ها پرنده هاي شکاری را یکی از خوفناکترین موجودات روی کره زمین میدانند.

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    اما دراین میان نباید نادیده گرفت که این جانوران شکارچی در عین حال شگفت‌ انگیز و باشکوه نیز هستند. معیار های مختلفی وجود دارند که میتوان از آن ها برای تعیین جثه و اندازه‌ي این پرندگان استفاده کرد مثلاً طول کل بدن، گستره‌ي بال‌ها «اندازۀ بین نوک دو بال هنگام باز بودن هردو» یا وزن‌شان، که در واقع تعریف بزرگ ترین پرنده‌ شکاری را قدری دشوار می کند.

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    نمونه اي باز اصیل ایران که توسط مافیا با قیمت هاي نجومی به کشور های عربی صادر می شود

    برای آنکه آگاهیتان را نسبت به این پرندگان حیرت‌ انگیز افزایش دهیم، تصمیم گرفتیم فهرستی تهیه کنیم از بزرگ ترین، سنگین‌ ترین، و ترسناکترین جانوران شکارچی جهان. از کندرهای «رخ‌ کرکس هاي» غول‌پیکر و کرکس‌ هاي ترسناک گرفته تا عقاب سرسفید «یا گر» پر جذبه و با ابهت، برای شما لیست 25 بزرگ ترین پرنده‌ شکاری که بینهایت زیبا «و به نوعی دلهره‌ آور» هستند را فراهم آورده‌ایم.

    ۲۵. رخ کرکس اند

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    رخ‌ کرکس آند، که در رشته‌ کوه‌هاي‌ اند و سواحل آرام مجاور امریکای جنوبی یافت میشود با احتساب ترکیب میزان وزن و اندازه‌ي گسترۀ بال‌هایش بزرگ ترین پرنده پروازی جهان است. گستره‌ي بال‌هاي او 3.3 متر است، که در میان تمام پرندگان دراین زمینه مقام پنجم را دارد «تنها بعد از طول بال دو گونه‌ي آلباتروس و دو گونه پلیکان». با طول عمری بیش از 70 سال رخ‌ کرکس‌ اند یکی از بزرگ ترین پرندگان زندۀ جهان نیز به شمار می رود.

    ۲۴. عقاب تاج دار

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب تاج دار، که تحت عنوان عقاب تاج دار افریقایی یا عقاب تاج خروسی نیز شناخته میشود، پرنده‌ شکاری بزرگی است که در اطراف ساهارا و افریقای جنوبی یافت میشود. عقاب تاج دار که مسلح به چنگال‌هایي بزرگ و عجیب و پاهایی بسیار نیرومند است، از لحاظ وزن طعمه‌ اي که شکار میکند نیرومند ترین عقاب افریقا به شمار میرود. این پرنده اغلب حیواناتی مانند غزالک‌ ها را شکار میکند که تا 30 کیلو گرم وزن دارند.

    ۲۳. عقاب دم گوه اي

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب دم‌گوه‌اي بزرگ ترین پرنده‌ شکاری استرالیا و یکی از بزرگ ترین جانوران شکارچی جهان است. عقاب دم‌گوه‌ اي که قادر است ساعت‌ها بدون حتی یک‌بار بال زدن در آسمان به پرواز درآید و اوج بگیرد، دارای طول بالهایی به اندازۀ دو متر و 84 سانتیمتر است و طول خودش تا 1.06 متر هم میرسد. این پرنده بال‌هایي بلند و نسبتا پهن دارد، با پاهایی کاملا پوشیده از پر و دمی بسیار شبیه به گوه «که دلیل نامگذاری آن است».

    ۲۲. کرکس هیمالیا

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    کرکس هیمالیا یک کرکس غول پیکر قدیمی در جهان است که تبار آن به کرکس‌هاي گریفن «دال» اروپایی بر میشود. اینگونه، که یکی از بزرگ ترین کرکس‌ها و شکارچیان واقعی است، بیشار در مناطق مرتفع‌تر هیمالیا، پامیر، قزاقستان ودر محدوده‌هاي شمال شرقی فلات تبت یافت میشود در حالیکه تنوع نژادی آن در افغانستان و محدوده‌هاي جنوبی بوتان وجوددارد.

    ۲۱. عقاب طلایی

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب طلایی، یکی از شناخته شده‌ ترین و پرتعدادترین پرندگان شکاری در نیمکره‌ي شمالی، شکارچی عظیم‌الجثه‌اي است که گستره‌ي بال‌هاي آن به ۲.۳۴ متر می رسد. به مدت قرن‌ها، اینگونه یکی از پرنده‌هایي بود که در بازی شکار با پرنده هاي شکاری ازآن استفاده بسیاری می ‌شد، و از نژاد فرعی اوراسیایی آن برای شکار و کشتن طعمه‌هایي به بزرگی گرگ‌هاي خاکستری استفاده می‌شده است.

    ۲۰. شاه بوف

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    از شاه‌بوف اوراسیایی با گستره‌ي بالی به اندازه‌ي ۱۹۰ سانتیمتر گاهی بعنوان بزرگ ترین جغد «بوف» جهان یاد میشود. در چندین سکونت‌گاه یافت می شود اما اکثرا در مناطق کوهستانی، جنگل‌هاي مخروطی و جلگه‌هاي وسیع بی‌درخت «استپ‌ها» زندگی میکند؛ این جغد یک شکارچی شب است، و گونه‌هاي مختلفی را طعمه‌ي خود قرار میدهد، که بیشتر از همه ی پستانداران کوچک هستند.

    ۱۹. عقاب هارپی

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب هارپی، که با نام عقاب هارپی امریکایی نیز شناخته میشود، بزرگتترین و نیرومندترین شکارچی در امریکا و یکی از بزرگ ترین گونه‌هاي بازمانده‌ در جهان است. نابودی زیستگاه طبیعی آن باعث شده‌ است از بسیاری قسمت‌ها که سابقاً قلمرو آن به حساب می‌رفت «بیشتر امریکای مرکزی»‌ ناپدید شود، اما خوشبختانه، این پرنده‌ي حیرت‌انگیز همان‌ گونه بقاء خودرا حفظ کرده است.

    ۱۸. هما یا مرغ استخوان خوار «کرکس ریش دار»

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    مرغ استخوان ‌خوار که در مناطق کوهستانی اروپا تا بخش‌هاي وسیعی از آسیا و افریقا یافت میشود، پرنده‌ شکاری بزرگی است که گستره‌ي بال‌هاي آن تا ۲.۸۳ متر میرسد. این پرنده را می توان از روی بال‌هاي بلند و باریک غیرعادی و دم گوه‌مانندش شناسایی کرد. کرکس ریش‌دار لاشخوری با اسید معده‌ي بسیار نیرومند است «که برآورد میشود pH برابر با ۱ داشته باشد»، که قادر است حتی استخوان‌هاي بزرگ را نیز هضم کند.

    ۱۷. عقاب فیلیپینی

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب فیلیپینی، از لحاظ طول و سطح بال بزرگ ترین عقاب جهان به حساب می آید. اعلام شده است که عقاب فیلیپینی یکی از نادرترین و نیرومندترین پرندگان جهان است. این پرنده به شدت در خطر انقراض است، بیشتر به خاطر کمبود گسترده‌ي زیستگاه به خاطر جنگل‌‌زدایی‌هاي صورت گرفته. خوشبختانه، دولت فیلیپین تلاش‌هایي در راستای نجات اینگونه انجام داده است به نحوی که امروزه کشتن یک عقاب فیلیپینی تا ۱۲ سال زندانی دارد.

    ۱۶. عقاب جنگی

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب جنگی که در زیستگاه‌هاي باز و نیمه باز حوالی ساهارا در افریقا یافت می شود، عقاب بسیار بزرگی است با طولی به اندازه‌ي ۹۶ سانتیمتر، وزنی برابر با ۶.۲ کیلو گرم و گستره‌ي بالی تا حدود ۲۶۰ سانتیمتر. عقاب جنگی که از هر چیزی از پرندگان دیگر گرفته تا مارمولک‌ها و حتی مارهای بزرگ و خطرناکی مانند مامبای سیاه تغذیه میکند، یکی از نیرومندترین شکارچیان پرندگان است.

    ۱۵. بوف‌ ماهی خوار بلاکیستون

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    بوف ‌ماهی‌خوار بلاکیستون که از روی نام طبیعت‌شناس انگلیسی توماس بلاکیستون که اینگونه از جغدها را در ۱۸۸۳ در ژاپن کشف کرد نامگذاری شد، جغدی بزرگ است که در مناطق ساحلی آسیای شرقی و روسیه به شکار ماهی میپردازد. بوف ‌ماهی‌خوار بلاکیستون، با گستره‌ي بالی به اندازه‌ي ۱۹۰ سانتیمتر اغلب بزرگ ترین جغد جهان «حداقل از لحاظ طول بال‌ها» به حساب آورده می شود.

    ۱۴. عقاب دریایی استلر

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب دریایی استلر پرنده‌ شکاری بزرگی در نواحی ساحلی شمال شرقی آسیا است. این پرنده، که از مشخصه‌هاي آن داشتن منقار بسیار بزرگ زرد رنگ است، بیشتر از ماهی‌ها و پرندگان آبی تغذیه میکند؛ طعمه‌ي مورد علاقه‌ي آن سالمون و قزل‌‌ آلا است. بطور متوسط، این پرنده سنگین‌ترین عقاب جهان است و بعضی از گونه‌هاي آن وزنی بیش از ۹ کیلو گرم دارند.

    ۱۳. کرکس غبغب دار

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    کرکس غبغب دار، که با نام کرکس نوبانی هم شناخته می شود، یکی از کرکس‌هاي دنیای قدیم است که در میان بلندترین و بزرگ ترین کرکس‌هاي جهان جای میگیرد. کرکس غبغب‌ دار یک پرنده‌ي لاشه‌خوار است که اکثرا از لاشه‌هاي حیوانات تغذیه می کند. این پرنده‌ها آن قدر نیرومند و دلير هستند که اگر ادعای تملک لاشه‌اي را بکند کرکس‌هاي دیگر طبق معمول عقب نشینی میکنند و وی را با آن لاشه تنها میگذارند.

    ۱۲. رخ کرکس کالیفرنیا

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    رخ‌کرکس کالیفرنیا، با وزنی تا حدود ۱۲ کیلو گرم، بزرگ ترین پرنده سرزمین امریکای شمالی و یکی از بزرگ ترین شکارچیان جهان به شمار میرود. این رخ‌کرکس در ۱۹۸۷ در حیات وحش منقرض شد اما گونه‌هایي ازآن دربخش‌هایي از آریزونا، یوتا، و کالیفرنیا تکثیر شده‌اند. رخ‌کرکس برای گروه‌هاي تعداد زیادی از امریکایی‌هاي بومی کالیفرنیا پرنده‌‌اي با اهمیت است و نقش مهمی در اسطوره‌هاي سنتی آن ها ایفا میکند.

    ۱۱. عقاب دریایی دم سفید

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب دم سفید که با نام‌هاي متعددی مانند عقاب دریایی، عقاب دریایی خاکستری و… نیز شناخته میشود پرنده‌ شکاری بسیار بزرگی است، اندازه‌ي طول آن تا ۹۴ سانتیمتر میرسد و طول گستره‌ي بال‌هایش بالغ بر ۲.۴۵ متر است. عقاب دم سفید، که یک شکارچی کارکشته و همچنین لاشه‌خواری فرصت طلب است، خویشاوند نزدیک عقاب سر سفید به شمار میرود و نقش بوم‌شناختی آن در اوراسیا مشابه نقش بوم‌شناختی عقاب سرسفید در امریکای شمالی است.

    ۱۰. کرکس «دال»‌ سیاه

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    کرکس سیاه که به آن دال سیاه، کرکس راهبه، یا کرکس سیاه اوراسیایی نیز میگویند یک پرنده‌ي شکاری بزرگ است که در قسمت‌هاي تعداد زیادی از اوراسیا پخش شده است. کرکس سیاه، با بیشینه‌ي اندازه‌ي ۱۴ کیلو گرم وزن، ۱.۲ متر طول، و ۳.۱ متر طول بال‌ها، گاهی بزرگ ترین پرنده‌ شکاری واقعی جهان به حساب آورده می شود.

    ۹. کرکس پشت سفید

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    کرکس پشت سفید که رابطه‌ي نزدیکی با کرکس گریفن اروپایی دارد، کرکسی عادی است و فقط روی سر و گردنش پرهای ریزی دارد، بالهایش بسیار عریض هستند و طول پرهای دمش کوتاه است. وزن این پرنده ۷.۲ کیلو گرم است؛ تا حدود ۱ متر طول دارد و گستره‌ي بال‌هایش تا ۲.۲۵ متر میرسد. کرکس پشت سفید یک لاشه خوار است که اکثرا از لاشه‌ي سایر حیوانات تغذیه میکند، اما از سکونت‌گاه‌هاي انسان‌ها نیز یکسری چیزها بر می‌دارند.

    ۸. عقاب ورُو

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب ورو که بومی مناطق تپه‌اي و کوهستانی افریقا، شبه جزیره‌ي عربستان، و جنوب خاورمیانه است، عقاب بسیار بزرگی است. اندازه‌ي آن تا ۹۶ سانتیمتر می رسد پ جنس ماده‌ي آن ها می تواند تا ۷ کیلو گرم وزن داشته باشد. این پرنده یکی از ماهرترین شکارچیان جهان است، که در طول تاریخ همواره از طعمه‌ي مورد علاقه‌ي خود یعنی خرگوش کوهی صخره تغذیه کرده‌ است.

    ۷. جغد خاکستر پوش

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    جغد خاکستر پوش که با نام‌هاي بسیار دیگر مانند شبه شمال، بوف خاکستری، جغد خیالی، جغد لاپلند، جغد آراسته نیز شناخته میشود یک جغد بسیار بزرگ است که بر اساس مستندات بزرگ ترین گونه‌ي جغد جهان به لحاظ طول اندام «میتواند تا ۸۴ سانتیمتر باشد» است. بنظر میرسد جغد خاکستری پوش بسیار بزرگ و قوی باشد، اما گول ظاهرش را نخورید چون این پرنده با پرهای سبک و کرکی بسیار زیادی پوشیده شده است، و بطور متوسط فقط ۱.۲۹۰ گرم وزن دارد!

    ۶. عقاب ماهی‌ خوار افریقایی

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب ماهی خوار افریقایی، که در سرتاسر صحرای ساهارا در افریقا ودر نزدیکی بسترهای آب‌هاي باز که منبع غذایی غنی برای انها به شمار می رود یافت می شود، شکارچی بزرگی است که ظاهرش شبیه عقاب سر سفید است. در اینگونه ماده‌ها به طرز چشمگیری از نرها بزرگتر هستند «وزن‌شان تا ۳.۵ کیلو گرم و طول بال‌هاي‌شان به ۲.۴ متر می رسد». عقاب ماهی‌ خوار افریقایی که یکی از رایج ‌ترین گونه‌هاي عقاب افریقایی است پرنده‌ي ملی زیمبابوه، زامبیا و سودان جنوبی به شمار میرود.

    ۵. دال دماغه

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    دال دماغه که با عنوان گریفن دماغه یا کرکس کولبی نیز شناخته می شود، از کرکس‌هاي قدیمی جهان است که به جنوب افریقا تعلق دارد. دال دماغه، که بیشتر در افریقای جنوبی، لسوتو، بوتسوانا، و نامبیا یافت می شود پرنده‌ي شکاری عظیم‌الجثه و قوی بنیه است که ۱۱۵ سانتیمتر طول و گستره‌ي بالی به اندازه‌ي ۲.۶ متر و وزنی برابر با ۱۱ کیلو گرم دارد.

    ۴. عقاب سینه سفید دریایی

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب سینه سفید دریایی، که در سواحل و آبراهه‌هاي اصلی یافت می شود نزدیک آب تولید مثل و شکار میکند. ماهی تقریباً نیمی از رژیم غذایی وی را تشکیل میدهد، اما این پرنده یک لاشه‌خوار فرصت طلب نیز هست. این عقاب میتواند تا ۹۰ سانتیمتر طول داشته باشد، گستره‌ي بال‌هایش ۲.۲ متر و وزنش تا ۴.۵ کیلو گرم باشد.

    ۳. عقاب دریایی پالاس

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب دریایی پالاس، یک عقاب دریایی قهوه‌اي رنگ بزرگ بومی آسیای مرکزی است. این پرنده تا ۸۴ سانتیمتر طول دارد و گستره‌ي بال‌هاي آن تا ۲۱۵ سانتیمتر میرسد. عقاب دریایی پالاس، با رژیم غذایی که بیشتر متشکل از ماهی آب‌هاي شیرین است، مسلما در میان تمام پرنده‌هاي شکاری بیشترین وزن را می تواند بلند کند. طبق اسناد موجود این عقاب توانسته است ماهی به بزرگی دو برابر وزن خودرا بگیرد، بلند و حمل کند!

    ۲: کرکس گریفن

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    کرکس گریفن، که گستره‌ي بال‌هایش به ۲.۸ متر می رسد و وزنی برابر با ۱۵ کیلو گرم دارد، یک کرکس بسیار قدیمی بزرگ است که در تعداد زیادی از قسمت‌هاي اروپا و آسیا یافت میشود. این پرنده در صخره‌هایي که دست انسان‌ها به انها نمی رسد و پوشش نواحی باز و دسترسی به لاشه‌هاي حیوانات در فواصل نزدیک به این صخره‌ّها زیاد است کلونی لانه‌ي خودرا بنا می کند.

    ۱. عقاب سر سفید «عقاب گَر»

    برترین پرندگان شکاری | جنگنده های آسمان + عکس پرندگان

    عقاب سر سفید که هم پرنده‌ي ملی و هم حیوان ملی ایالات متحدۀ امریکا است، عقاب بزرگی است که در بیشتر قسمتهای امریکای شمالی یافت میشود. عقاب سر سفید، شکارچی ماهی بی‌نظیر، به خاطر ساختن بزرگ ترین لانه‌ هاي درختی ثبت شده در تاریخ گونه‌هاي مختلف حیوانی مشهور است لانه‌ اي به عمق چهار متر و عرض 2.5 متر عموما گسترۀ بالهای آن بین 1.8 تا 2.3 متر است و وزن آن طبق معمول بین 3 تا 6.3 کیلو گرم است.

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : برترین,پرندگان,شکاری,جنگنده,های,آسمان,عکس,پرندگان, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 331 تاريخ : شنبه 13 مرداد 1397 ساعت: 20:30

بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

  • بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

    دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

    چکیده

    وجود نظام ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف به دلیل حصول اطمینان از انطباق عملکرد حوزه های مختلف سازمان با برنامه ها ، سیاست ها ، قوانین ، بخشنامه ها و استاندارد ها ضروری می نماید تا بدین ترتیب امکان مقایسه روند عملکرد واحدها در دوره های متوالی به منظور تشخیص ظرفیت ها ، توانایی ها ، زمینه های بهبود ، تعیین الگوهای مناسب ارتقاء کیفیت و تشویق واحدها به استفاده از تجارب موفق امکان پذیر گردد. 

    در هر سازمان ، تشخیص شاخص‌های کلیدی و جاری ساختن نظام شاخص‌ها ، درک نقاط قابل‌بهبود آنان و درنهایت برنامه‌ریزی و اجرای بهبود از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.  در این پژوهش، که پژوهشی پیمایشی-کاربردی است که با تحلیل نقاط قوت ، ضعف ، فرصت و تهدید (SWOT) سازمان و نیز به کمک مدل کارت امتیازی متوازن (BSC ) ، مدلی جهت استخراج شاخص کلیدی دانشگاه قم  ارائه شده است .

    اجرای "نظام شاخص‌های کلیدی نتیجه و عملکرد" در این سازمان نشان خواهد داد تا چه میزان در بهبود فرهنگ هدف‌گذاری و شاخص دهی سازمانی ایفای نقش کرده و این مسیر چگونه امتداد خواهد یافت. در انتها علاوه بر ارائه پیشنهاداتی به‌منظور اجرای هر چه‌بهتر این رویکرد، یادآور می‌شود هدف عمده این رویکرد ، سازمان‌دهی نظام شاخص‌های کلیدی سازمان به‌صورت لایه به لایه و با حرکت از سطوح عملیاتی (پروژه‌ها و برنامه‌ها) تا سطوح عالی(استراتژیک) بوده است. که در نهایت این شاخص ها توسط نرم افزار داشبورد مدیریتی Qlik View پیاده سازی گردید.

    واژگان کلیدی :

    کارت امتیازی متوازن

    شاخص کلیدی نتیجه

    شاخص کلیدی عملکرد

    داشبورد مدیریتی

    اهداف استراتژیک 

     مقدمه:

    داشتن اطلاعات دقیق، مرتبط و بهنگام، باعث بالا رفتن سرعت و دقت تصمیم گیری شده و جلوی انتخاب بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهدگرفت. اطلاعات و دانش، نشان دهنده ثروت اساسی یک سازمان است. شرکت ها و سازمان ها سعی می کنند از این ثروت برای به دست آوردن مزیت رقابتی در هنگام تصمیم گیری های مهم استفاده نمایند. [37] 

    مدیران، به منظور مواجهه با محیط و تحقق اهداف سازمانی خود، با مد نظر قرار دادن متغیرهای محیطی، ضرورتاً بایستی محیط را تحلیل و متغیرهای آن را شناسایی کرده و در برخورد با آنها تدبیر مناسب را اتخاذ نمایند. این امر مستلزم برخورداری از اطلاعات بهنگام درون و برون سازمانی و نیز امکان بهره برداری بهینه از آنها را دارد. برای این که سازمان ها قادر به واکنش سریع در برابر تغییرات بازار باشند، نیاز به سیستم های اطلاعات مدیریتی  دارند تا بتوانند از سازمان و محیط آن، تحلیل های علت و معلولی مختلف را انجام دهند. [42]

    سیستم های هوش تجاری  (BIS)، ابزاری را فراهم می کنندکه براساس آن نیازهای اطلاعاتی سازمان به شکل مناسبی پاسخ داده می شود؛ وظایف اصلی که توسط سیستم های هوش تجاری مورد توجه قرار می گیرد، شامل: شناسایی هوشمندانه داده های اطلاعاتی، تجمیع آن ها و تحلیل چند بعدی داده هایی است که از منابع اطلاعاتی مختلف به دست آمده است، می باشد. سیستم های هوش تجاری، داده های مربوط به سیستم های اطلاعاتی درون سازمانی را با داده هایی که از محیط سازمان به دست می آید، تجمیع می کنند. این داده های محیطی می تواند شامل آمارها، پایگاه های اطلاعاتی مربوط به مراکز سرمایه گذاری و مالی و پایگاه داده های متفرقه باشند. چنین سیستم هایی به عنوان رابط ها و واسط گرهایی هستند که برای کسب اطلاعات روزآمد، قابل اطمینان وکافی بوده، نسبت به فعالیت های مختلف شرکت عمل می کنند. [42]

    سازمان ها با استفاده از انبارداده ها،   به حمایت از برنامه های استراتژیک و ماموریت حیاتی خود نیاز دارند  داده های سپرده شده به انبار داده ها باید تبدیل به اطلاعات و دانش شوند و به طور مناسبی در اختیار تصمیم گیرندگان در درون سازمان و شرکای مهم در زنجیره ارزش سازمانی قرار گیرند. در محیط انبار داده ها، رابط انسان و کامپیوتر بالاترین اهمیت را داراست و تعیین کننده نقش اصلی موفقیت از دیدگاه کاربر نهایی است. به منظور حمایت از تجزیه و تحلیل وگزارش کارها، انبار داده باید داده های با کیفیت بالا را ارائه نماید و باید این اطلاعات را از طریق رابط های بصری در اختیارکاربران قرار دهد. [43]

    امروزه با توجه به پیشرفت های مداوم در فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد سریع محیط کسب وکار، سازمان ها با رشد فزاینده اطلاعات مقابله می کنند . مدیران اغلب با گزارشات و اطلاعات بسیاری از سیستم های اطلاعات سازمانی مانند برنامه¬ریزی منابع سازمانی  (ERP)  و هوش تجاری مواجه شده اند. این پدیده های است که به طور کلی به عنوان اضافه بار اطلاعات شناخته شده است. مشکل بیشتر زمانی است که گزارش ها با توجه به اطلاعات ارائه شده ضعیف هستند و به انحراف تصمیم گیرندگان می انجامد . [44]

    راه حل داشبورد،   می تواند این مشکلات را حل نماید. داشبوردهای مدیریتی، سیستم های نرم افزاری نوینی هستند که در جهت غنی سازی اهداف، با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات به سازمان ها کمک می کند. داشبورد، به مدیران این امکان را می دهد تا با تعریف، نظارت و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد  در ایجاد تراز بین اهداف و فعالیت ها، نمایان سازی کلیه فعالیت های سازمان و ایجاد یک محیط نمایش مشترك بین اهداف و فعالیت ها برای تصمیم سازی درست و کارآمد اقدام نمایند.

    داشبورد را می توان به عنوان سیستم پشتیبانی تصمیم گیری که اطلاعات را در یک قالب خاص به تصمیم گیرنده ارائه می کند تلقی نمود. از این رو، داشبورد را باید با توجه به ویژگی های نحوه ی ارزیابی و برای ارتباط برقرارکردن با آنها در راستای تصمیم گیری طراحی کرد . این سیستم  اطلاعاتی، نمادها و نشانه های تصمیم گیری را برای تصمیم گیرنده فراهم می کند. [48] 

    به طور کلی  ارزیابی عملکرد،  فرایندی است که بوسیله آن کار کارکنان در فواصلی معین  و به طور رسمی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد ؛ منظور از ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی عبارت است از: سنجش منظم فعالیت های آموزشی / پژوهشی اساتید و تعیین میزان دستیابی به اهداف نظام آموزشی، که بر اساس معیار های از قبل تعیین شده صورت می گیرد . حال مسئله آن است که معیارهای موجود ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی، کافی نبوده و دارای کاستی هایی می باشد، بدین صورت که در نظام ارزیابی موجود فقط خواسته ها و انتظارات سیستم آموزشی لحاظ شده و نظر خود اساتید و دانشجویان مورد توجه قرار نگرفته است . لذا سوال اصلی تحقیق این است: معیار های مطلوب ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی کدامند؟

    داشبورد
    یکی از ابزارهای مورد استفاده در هوشمندی کسب ‌و کار ابزاری به نام داشبورد  می‌باشد که به همراه اجزا یک راه حل هوشمندی کسب‌وکار، یک حلقه کامل اندازه‌گیری و مدیریت عملکرد را برای سازمان پشتیبانی می‌نماید . داشبورد ابزاری گرافیکی می‌باشد که وضعیت شاخص های عملکردی را به صورت در لحظه و سلسله مراتبی  به نمایش در می‌آورد] 27 [.  مدیران و یا افراد تصمیم گیر در بعضی موارد  لازم است که سریعاً تصمیمی را گرفته و آن را عملیاتی نمایند که برای این کار باید اطلاعات به صورت ملموس وگرافیکی در اختیار آنان قرار گیرد. داشبوردهای سازمانی ابزارهای بسیار مناسبی برای نمایش گرافیکی ارزیابی‌ها هستند. امروزه نرم‌افزارهای زیادی برای ارائه داشبوردهای سازمانی به وجود آمده که می‌توانند با انواع بانک‌های اطلاعاتی ارتباط برقرار کرده و ضمن اجرای عملیات محاسباتی نتایج اطلاعات را به صورت گرافیکی به نمایش بگذارند. 


    واژه داشبورد از داخل هواپیما یا خودرو الهام گرفته شده است و هدف اصلی آن در هر سه مورد خودرو،هواپیما و سازمان یکی است : مشاهده اطلاعات مورد نیاز و هدایت یک سیستم پیچیده .می‌توان ادعا کرد که هدایت سازمان های امروز، در محیط پیچیده رقابتی، به مراتب پیچیده‌تر از هدایت یک هواپیما است. بنا برین مدیران جهت اجرای ماموریت سازمان و حرکت در راه آرمان‌های سازمان، حداقل به وسایلی که نمایانگر جنبه‌های مختلف عملکرد سازمان و هدایت آن است نیاز دارند] 50[. تا آنجا که مربوط به داده ها است، داشبورد، نشان‌دهنده نوک کوه یخ است، یعنی آنچه را که کاربر در ابتدا می‌بیند و در صورت نیاز، برای کشف علل عملکرد، تجزیه و تحلیل بیشتر انجام می‌دهد (Ogan M., Oana Velcu 2011))


    داشبوردها برای شناسایی روندها، الگوها و ناهنجاری‌های بصری در مورد کسب‌وکار، که  موضوع  طراحی اطلاعات  بصری اهمیت دارد به مدیران کمک می کنند. چندین هدف مختلف از داشبورد انتظار می رود که عبارت‌اند از  سازگاری و ثبات، نظارت و کنترل  برنامه‌ریزی  و ارتباطات (Pawls et al., 2009).  داشبوردها به منظور بهبود تصمیم‌گیری با تقویت شناخت و سرمایه‌گذاری در توانایی‌های ادراکی انسان مورد انتظار هستند. از این رو، به تازگی علاقه به داشبورد افزایش یافته است، که گسترش و ازدیاد ارائه‌دهندگان راه حل داشبورد در بازار، گواه این مدعاست. (Ogan M . , Oana Velcu,2011)  در استفاده از داشبورد باید اطلاعات به طور خلاصه، قابل‌فهم و مرتبط برای تصمیم‌گیری سریع و دقیق باشد Doina Maria and Vasile Bleotub , 2012)) 


     برخي مزاياي داشبورد مديريتي عبارت‌اند از ] 50[ :
    •    ارائه تصويري كارآمد از عملكرد سيستم
    •    تشخیص مشکلات بالقوه پیش از تبدیل به بحران
    •    ايجاد توانايي در شناسايي و تصحيح روندهاي منفي
    •    قابليت اندازه‌گیری كارآمدي و ناكارآمدي سيستم
    •    توانايي در توليد گزارش هاي جزئي از روندهاي جديد
    •    توانايي تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر بر اساس اطلاعات کسب‌وکار جمع‌آوری شده 
    •    ايجاد تراز بين راهبُردها و اهداف سازماني
    •    ذخيره زمان در ايجاد گزارش هاي سازماني
    •    ايجاد ديد كلي و سريع از عملكرد سيستم
    •    نظارت بر عملكرد سازمان،  واحدها یا فعالیت‌ها
    •    تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهتر 
    •    به‌روز بودن اطلاعات
    •    نمايش وضعيت کل سازمان در يک نگاه 
    •    دسترسي سريع به اطلاعات از مجموعه چند منبع


    برای پیاده‌سازی داشبوردهای مدیریتی نرم‌افزارهایی به صورت متن باز رایگان و یا بسته‌های گران‌قیمت مجوز دار که توسط شرکت های صاحب‌نام مثل Oracle، IBM و... در بازار وجود دارد. همچنین نرم‌افزارهای بومی تولید داخل نیز توسط بعضی شرکت ها مثل ماهان،گسترش فناوری‌های کشاورز، ثانیه،راهکار سیستم، ایریا، سازمان نگار و . . . تهیه‌شده که می‌توان متناسب با نیاز استفاده نمود.   


    1-11-2. داشبوردها، اندازه گیري عملکرد سازمانی و مدیریت
    یکی از کاربردهاي داشبورد، کمک به اندازه گیري عملکرد سازمانی و مدیریت است. سیستم هاي اندازه گیري عملکرد، با نظارت بر فرایندها و کنترل سازمان، دستیابی مطمئن به اهداف و مقاصد سازمان را امکان پذیر می سازد. [44]هدف داشبورد می تواند به منظور بهبود کنترل داخلی و مدیریت عملکرد در میان رکود اقتصادي و یا توانایی براي دسترسی سریعتر به بررسی جنبه هاي مختلف عملکرد یک شرکت باشد . بنابراین داشبوردهاي سازمانی راهی براي ارزیابی و چگونگی پیشرفت به سمت اهداف از پیش تعیین شده را فراهم نموده و به شناسایی نقاط قوت و ضعف کمک می نماید. [55]


    2-11-2. اثرات پیاده سازی داشبورد بر سازمان
    یکی از عوامل تقویت کننده پذیرش داشبوردهاي عملکرد این است که کارکردهاي BI علاوه بر تحلیلگران کسب وکار یا کاربران قوي در اختیار کاربران معمولی نیز قرار گیرد [28]همان گونه که قبلا ذکرگردید، مقادیر مربوط به شاخص ها از طریق داشبورد که یک رابط کاربر براي سازماندهی و ارائه اطلاعات و روشی آسان براي تفسیر اطلاعات می باشد به تحلیل گران نمایش داده می شوند.  [56]

    فهرست مطالب

    فصل اول: کلیات پژوهش 1

    1-1 مقدمه: 2

    2-1  بیان مسئله 4

    3-1. اهمیت و ضرورت تحقیق 7

    4-1. جنبه ی جدید و نو آوری تحقیق : 8

    5-1. اهداف تحقیق : 8

    6-1. سوالات تحقیق : 9

    7-1. جامعه آماری، روش  نمونه گیری و حجم نمونه گیری: 9

    8-1. روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها : 10

    9-1. روش گردآوری داده ها: 10

    10-1. مراحل انجام تحقیق : 10

    11-1. محدودیت تحقیق: 11

    فصل دوم : ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق 12

    1-2 مقدمه : 13

    2-2. هوش سازمانی 13

    1-2-2. سیستم هوش تجاری به عنوان هسته تصمیم گیری 14

    2-2-2. كاربرد هوش كسب و كار در سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی 15

    3-2-2. نیازمندی های ارزیابی هوش تجاری در سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی 16

    3-2. ارزیابی عملکرد: 17

    1-3-2 سیر تحول ارزیابی عملکرد 18

    2-3-2. ارکان ارزیابی عملکرد چه چیزی باید مورد ارزیابی قرارگیرد؟ 19

    3-3-2. ارزیابی چه زمانی صورت می پذیرد؟ 20

    4-3-2. انواع ارزیابی 20

    5-3-2. رویکردهای ارزیابی عملکرد 22

    6-3-2. مراحل ارزیابی عملکرد 23

    7-3-2. مدلهای ارزیابی عملکرد 23

    8-3-2. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد 24

    9-3-2. نقش فناوری اطلاعات در ارزیابی عملکرد 25

    4-2. مدیریت منابع انسانی 25

    1-4-2. عملکردها مدیریت منابع انسانی 26

    2-4-2. تشریح مدل جامع ارزیابی عملکرد منابع انسانی 26

    3-4-2. الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی 26

    4-4-2. جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان 27

    5- 2.  اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سازمان 29

    6-2. مدیریت راهبردی – برنامه ریزی راهبردی 30

    7-2. مدل SWOT 32

    8-2. مراحل پیاده سازی مدل  BSC 33

    1-8-2.  تعیین اندازه سازمان 33

    2-8-2. تجزیه و تحلیل موقعیت سازمان 33

    3-8-2. تثبیت چشم انداز 34

    4-8-2. تعیین استراتژی های سازمان 34

    5-8-2. تعیین وجه های مناسب برای شرکت 34

    6-8-2. تدوین اهداف استراتژیک برای جنبه های تعیین شده 34

    9-2 کارت امتیاز متوازن 35

    10-2 . شاخص 35

    11-2. داشبورد 36

    1-11-2. داشبوردها، اندازه گیری عملکرد سازمانی و مدیریت 38

    2-11-2. اثرات پیاده سازی داشبورد بر سازمان 38

    12-2. برای ارزیابی برنامه توسعه دانشگاه  میتوان دو نقش در نظر گرفت 38

    1-12-2. ارزیابی  زمینه و محیط 39

    2-12-2. ارزیابی درون داد 39

    3-12-2. ارزیابی فرآیند 39

    4-12-2. ارزیابی برون داد 39

    5-12-2. مدیریت دانشگاهی 40

    13-2. عناصر اصلی تشکیل دهنده آموزش عالی و تنگناهای موجود 41

    14-2. هیات علمی 42

    15-2. قوانین و مقررات و آیین نامه ها 42

    16-2. حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی 43

    1-16-2. فعالیت های فرهنگی - تربیتی – اجتماعی 43

    2-16-2. فعالیت های آموزشی 43

    3-16-2. فعالیت های پژوهشی و فناوری 43

    4-16-2 فعالیت های علمی و اجرایی 43

    5-16-2 شاخص های مالی 43

    17-2. پیشینه 44

    فصل سوم: روش تحقیق 46

    1-3. مقدمه 47

    2-3. روش تحقیق 47

    3-3.  شناسایی و ارزیابی شاخص ها 48

    4-3. جامعه و نمونه آماری 48

    5-3. مراحل اجرای تحقیق 48

    6-3. ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات 51

    1-6-3. نرم افزارهای مورد استفاده : 51

    2-6-3.  معرفی پرسشنامه 51

    3-6-3 . آزمونها و تگنیک های آماری 52

    4-6-3.  روایی و پایایی پرسشنامه 52

    7-3. روایی/ اعتبار : 52

    8-3. پایایی: 52

    9-3. آزمون میانگین T-Student..........53

    10-3. یکپارچگی داده ها 54

    فصل چهارم: 56

    1-4. مقدمه 57

    2-4. چشم انداز 57

    3-4. تحلیل ذینفعان 58

    1-3-4. ذینفعان داخلی 58

    2-3-4. ذینفعان خارجی 58

    4-4. بیانیه ماموریت 58

    5-4. ارزش های محوری 59

    1-5-4. پاسداری از اصول و ارزش های اسلامی از طریق 59

    2-5-4. تعهد به پیشرفت دانشگاه و کشور با اعتقاد به : 59

    6-4. تعیین عناصر راهبردی 60

    1-6-4. زمینه ها و حوزه های مورد نظر در اهداف 60

    7-4. اهداف کلان کیفی 60

    1-7-4. اهداف کلان بخش آموزش 60

    2-7-4. اهداف کلان بخش پژوهش 60

    3-7-4. اهداف کلان بخش مالی 61

    8-4. تعیین جنبه های مدل ارزیابی امتیاز کارت متوازن : 61

    1-8-4. فراگیران 62

    2-8-4. مالی 62

    3-8-4. فرآیند داخلی: 62

    4-8-4. رشد و نوآوری: 62

    9-4. عوامل حیاتی موفقیت 63

    10-4. تعیین موقعیت راهبردی با توجه به ماتریس  (SWOT): 65

    1-10-4. بررسی عوامل استراتژیک داخلی و خارجی : 65

    2-10-4. ماتریس تحلیل نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید : 73

    11-4. تدوین شاخص ها از چهار منظر مالی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی 75

    12-4. استخراج سنجه های عملکرد : 80

    1-12-4. شاخص های کلیدی عملکرد، شاخص های عملکردی، شاخص های نتیجه و شاخص های کلیدی نتیجه 80

    13-4. ایجاد داشبوردهای مدیریتی 84

    1-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص ها 84

    2-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص های مالی 85

    3-13-4. داشبوردهای مربوط به شاخص های  آموزشی 86

    4-13- 4. داشبوردهای مربوط به شاخص های حوزه  پژوهشی 89

    14-4. داشبوردهای مربوط به   BSC سازمان 91

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری 93

    1-5. مقدمه 94

    2-5. نتایج 94

    3-5. استراتژی و راهكار كاهش 95

    1-3-5. استراتژی و راهکار رسوخ در بازار 96

    2-3-5. استراتژی و راهکارها توسعه محصول 96

    3-3-5. استراتژی و راهکار مشارکت 96

    4-3-5. استراتژی و راهكار تنوع همگون 97

    4-5. همسویی ابعاد نقشه راهبرد با راهبرد سازمان 97

    5-5. محدودیت تحقیق 99

    6-5. پیشنهاد‌ها 99

    منابع و مراجع: 101

    منابع فارسی : 101

    منابع انگلیسی 103

    پیوست ها.......107

    فهرست شکل¬ها  و نمودارها

    نمودار 1-1: نمودار مراحل تحقیق 11

    شکل 2-1. رابطه بین مدیریت عملکرد و اندازه‌گیری عملکرد (May Leen Yu et al.,2009) 24

    نمودار 1-2 : جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان 29

    شکل 2-2 بخش‌های سه گانه مدیریت راهبردی ]23[ 31

    شكل 3- 2  الگوی مدیریت راهبردی فردآر. دیوید2004 ]24[ 32

    شکل 4-2 چارچوب تحلیل SWOT 33

    شکل 1-3 :سفری از ماموریت و چشم انداز ارزیابی عملکرد (David Parmeenter, 2007) 49

    شکل 2-3  نقشه استراتژی (Kaplan and Norton, 2004) 50

    شکل 3-3 مراحل پیاده سازی داشبورد مدیریت 55

    شکل 1-4. نمودار چشم انداز استراتژی 62

    شکل 2-4. ماتریس 2:  موقعیت استرات‍ژیك دانشگاه قم 73

    شکل 3-4 (الف، ب، ج) شاخص های مالی 86

    شکل 4-4 (الف، ب، ج، چ) شاخص های حوزه پژوهشی 88

    شکل 5-4 (الف، ب، ج، چ،) شاخص های حوزه آموزشی 91

    شکل 6-4 شاخص های BSC سازمان 92

    شکل 1-5.  نمودار علت و معلومی همسویی دارایی های نا مشهود با اهداف سازمانی 98

    فهرست جداول

    جدول 1-3. نمونه ای از پرسشنامه های طراحی شده 52

    جدول1-4.  عوامل حیاتی موفقیت سازمانی 64

    جدول 2-4. ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE) 68

    جدول 3-4.  ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) 71

    جدول 4-4. ماتریس تهدیدات، فرصت ها، نقاط قوت و نقاط ضعف 74

    جدول5-4:  شاخص های گروه مالی 76

    جدول6-4:  شاخص های گروه پژوهش و فنآوری 77

    جدول7-4: شاخص های گروه آموزشی و اجرایی 78

    جدول8-4:  شاخص ها و ارتباط آن با وجوه BSC 81

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : بررسی,مولفه,های,طراحی,داشبوردها,برای,ارائه,اطلاعات,مناسب,و,بهنگام,برای,مدیران,سیستم, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 11 مرداد 1397 ساعت: 14:42

سرور مجازی چیست؟ سرور مجازی یا وی پی اس اصطلاحی هست که بین هاستینگها رواج دارد سرور مجازی از تقسیم سرور اختصاصی با استفاده از مجازی سازهای مانند وی ام ویر یا کی وی ام و دیگر مجازی ساز ها به وجود میاد در این بیان شرکتهای زیاد هستند که ارائه سرور مجازی پرداختند که ما به یکی از برترین آنها در اینجا خواهیم پرداخت :شرکت سروای تی این شرکت یکی از ارائه دهنده های خوب سرور مجازی مباشد که در ان میتوانید این خدمات را مشاهده کنید

سرور مجازی ابری

سرور مجازی آلمان KVM

سرور مجازی آلمان حرفه ای

سرور نیمه اختصاصی (VDS)آلمان

این محصولاتی که در بالا معرفی شد تعداد بسیار کمی از سرویس های این شرکت میباشد که شما میتوانید از آن استفاده کنید نظرات کاربرانی که از سرویسهای این شرکت استفاده کردن مثبت بوده و نارضایتی بین انها مشاهده نمیشود



آپلود عکس 


 

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : سرور,مجازی,پایدار, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 9 مرداد 1397 ساعت: 19:32

برای سفارش محصولات به ادرسهای زیر با ما تماس بگیرید یا بر روی عکس کلیک کنید

076-3527-0546تلفن تماس:   

[email protected]ایمیل  :

سایت  :  www.yasbeauty.ir

کانال تلگرام :  t.me/Yasbeauty_ir

 

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : لوازم,ارایشی,بصورت,عمده,لوازم ارایشی با کیفیت و ارزان,لوازم ارایشی با کیفیت و ارزان و عمده, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 8 مرداد 1397 ساعت: 20:05

در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک-لینک-چیست-و-در-بهینه-سازی-سایت-چقدر-مهم-است

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : بک,لینک,چیست,و,در,بهینه,سازی,سایت,چقدر,مهم,است؟,بک لینک رایگان,بک لینک ارزان ,بک لینک واقعی ,بک لینک با کیفیت, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 463 تاريخ : پنجشنبه 4 مرداد 1397 ساعت: 20:07

کترینگ شرکتی به اشپزخانه های صنعتی گفته می شود که در آن غذا با حجم بالا و تعداد زیاد برای افراد شرکت های طرف معامله، تهیه غذای پرسنل صورت می گیرد. شرکت ها برای تامین غذای مورد نیاز روزانه ی پرسنل خود از طریق تحقیقات بازار و تحقیقات پزشکی و نوع کار و شرکت کارفرما برنامه ی تهیه غذای سازمانی را ایجاد و تصویب کرده و از طرق مختلف با آشپزخانه های اصطلاحا صنعتی که در این حوزه و در دسترسی شرکت کارفرما می باشند، قرار داد می بندند. در اینگونه قرارداد هاابتدا آشپزخانه صنعتی مورد نظر کیفیت غذا ها و لحاظ کردن مسائل بهداشتی را به اثبات رسانده و طبق موارد عرفی و غذاهای قانونی و حلال و معمول در جامعه منوی غذای پرسنلی خود را به شرکت کارفرما ارائه کرده و کارفرما بر اساس اولویت ها، نظرات کارشناسان بهداشت و بررسی استانداردها و سیاستها و سطح کاری خود لیست غذای شرکتی مورد نظر خود را از بین منوی غذای پرسنلی که آشپزخانه ارائه می کند انتخاب می نماید. در این هنگام ممکن است منوی غذای شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه ی صنعتی درخواست می کند، به صورت هفتگی تغییر کند که بر اساس این تغییر و درخواست های کارفرما و ظرفیت آشپزخانه منوی غذای هفتگی از طرف آشپزخانه به کارفرما ارائه می شود و کارفرما بر اساس سیاستها و بودجه ی خود منوی شرکتی را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و نهایتن تصویب می کند. برای تصویب منوی شرکتی که شرکت کارفرما از آشپزخانه صنعتی درخواست می کند بایستی مسئولین ذیربط در کارفرما و آشپزخانه بر روی مواردی مانند قیمت و قیمت منوی شرکتی که مبنای تسویه حساب بین دو شرکت خواهد بود مذاکره کرده و به یک قیمت مشخص استاندارد برای غذای هفتگی پرسنل منطقی و معقول به نظر یرسد و کیفیت های مورد نیاز را نیز داشته باشد، برسند. این قیمت بین کارفرما و کترینگ شرکتی تصویب شده و مبنای پرداخت ها در قبل غذای تامین شده از سوی کترینگ شرکتی برای شرکت کارفرما قرار می گیرد. در کل تهیه غذای شرکتی کاری بسیار حساس بوده و از لحاظ میزان تاثیر بر مواردی حیاتی در سازمان مانند سلامتی و بهره وری نیروی پرسنلی شرکت بسیار تاثیرگذار و حایز اهمیت می باشد ضمن اینکه در برخی مناطق مانند مناطق ویژه دستورالعمل های بسیار سخت گیرانه ای تصویب گردیده و به مورد اجرا گذارده می شود که در اینگونه موارد هرگونه تخطی کترینگ شرکتی از استاندارد های بهداشتی می تواند تبعات وسیعی را برای آن بهمراه آورد. خاطر نشان می گردد که تهیه غذای پرسنل بسیار مهم بوده و بخشی از حقوق اساسی پرسنل شرکت بعنوان مستخدمین شرکت تامین کننده ی غذا را تشکیل می دهد. لذا برای انتخاب بهترین کترینگ شرکتی مناسب و نتیجتا تهیه غذای پرسنل به صورت مناسب می بایستی با توجه به افزایش حجم آشپزخانه ها در بازار تهیه غذای شرکتی کمال توجه را بکار برد.

 

تابستانه...
ما را در سایت تابستانه دنبال می کنید

برچسب : غذای,شرکتی,غذای شرکتی ,غذای مامانپز, نویسنده : kavoosifar kelassdahom بازدید : 256 تاريخ : سه شنبه 2 مرداد 1397 ساعت: 20:06

لینک دوستان

خبرنامه